Ja vēlaties šo rakstu pārpublicēt, neaizmirstiet norādīt atpakaļsaiti uz avotu.
Ja vēlaties izdarīt labojumus, papildinājumus, sazinieties ar mani vai rakstiet komentāros. Šis raksts ir pilnveidojams ;)
Resursi
Holandieši, Beļģi
Antons Mauve (1838-1888)
Viņa darbos svarīga ir atmosfēra, mīksti, tuvināti toņi. Reālisms
pāraug impresionismā. Pārsvarā holandiešu lauku, sadzīves ainas.
|
Gane ar aitām |
|
|
|
Māja pie smilšu ceļa |
|
|
|
Ēzeļi krastmalā |
|
|
Rīta izjāde jūras krastā |
|
Jakobs Mariss
|
Skats uz Montiņjī |
|
|
Būda |
|
Vilems Mariss
Salīdzinājumā ar brāli krāsaināks, impresionistiskāks.
|
Pīles |
|
|
Govis dzer |
|
J.B. Jongkinds
K. Monē skolotājs. Skaitās impresionisma ievadītājs. Visi iepriekšminētie holandiešu mākslinieki saistāmi ar t.s. "Hāgas skolu".
|
Laivas pie dzirnavām |
|
|
Kalnu ainava |
|
|
Por-Rojal bulvāris Parīzē |
|
G.H. Breitners
"Amsterdamas skola" (arī E. Klauss, A. Evenpols).Viņam raksturīgi silti toņi, fragmentārisms. T.s. "melnais impresionists".
A. Evenpols
|
Spānis Parīzē |
|
|
Henriete ar lielo cepuri |
|
|
Pašportrets (ir arī fotoportreti) |
|
|
Svētdiena Buloņas parkā |
|
Itālija, Spānija
Itālijā- "marijajoli"- traipu mākslinikei. Galvenokārt viņi darbojās Florencē. Saistīti ar brīvības cīņām, gleznoja tuvāko vidi, krāsās gaiši
Silvestro Legā
Mazāk uzsvēra atmosfēras efektus, mazāk sadalīja krāsu. Forma daudz konkrētāka nekā tas parasti pierasts impresionismā.
Telemako Sinjorīni
|
Vājprātīgo nams Florencē |
|
|
Lita |
|
|
Rīta tualete |
|
|
|
|
Džovanni Fatori
Viņš bija pazīstamākais no Itālijas māksliniekiem.
|
Palmieri rotonda |
|
|
Sarkanais vezums atpūtā |
|
|
Patruļa |
|
|
Romas važoņi |
|
|
Pelēkā diena |
|
|
Medardo Rosso
Viņš bija Itālijas
svarīgākais impresionists- visgalējākais, visradikālākais. Viņš konkurēja ar Rodēnu, bija absolūts impresionists, interesējās par par ģipsi, vasku, visbiežāk veidoja galvas, figūras. Forma ļoti uzirdināta.
|
Bērns saulē |
|
|
Bukmeikers |
|
|
Vīrs lasa |
|
|
Smejoša sieviete |
|
|
Bērna barošana |
|
|
Vārtsardze? |
|
Spānija
H. Sorolja
Parasti attēloja jūras piekrasti, sadzīvi, peldēšanos.
|
Zem pārseguma |
|
|
Zvejnieku sievas |
|
|
Zēni krastmalā |
|
|
Peldētāji zēni |
|
Impresionisms Vācijā
M. Lībermanis
Vācija apvienojās, kļuva par ķeizaristi, bet valsts kā tāda nebija īpaši konservatīva. Mākslā no vienas puses bija konservatīvs akadēmisms un no otras- brīvā māksla, t.s. "secesionisti". Šīs bija organizācijas, kas organizēja izstādes māksliniekiem, kas nodalījās no akadēmisma. M.Lībermanis bija svarīgākais no impresionistiem. Nevienam māksliniekam konkrēti nesekoja, lai arī kolekcionēja citu impresionistu darbus. Gleznoja gaiši, mīksti.
|
Kurpnieka darbnīca |
|
|
Amsterdamas bērnu patversmes pagalmā |
|
|
Jākoba restorāna terase |
|
|
Papagaiļu aleja |
|
|
Nortdvjikas pludmalē |
|
|
Papagaiļu vīrs |
|
|
Peldētāji zēni |
|
|
Jātnieks un jātniece krastmalā |
|
|
Barona Bergera portrets |
|
|
Loviss Korints
Šis mākslinieks brīvi interpretē akadēmisko skolu, virzoties uz reālisma impresionismu. Pozicionēja sevi pret visu idealizējošo. Bieži gleznoja žanriskas figūras, aktus utt. Triepiens ir ekspresionistisks, garš. Krāsas diezgan duļķainas
|
Salome |
|
|
Zeva bērnība |
|
|
Pēc peldes |
|
|
Pašportrets (daudz pašportretu) |
|
|
Guošā kailfigūra |
|
|
Pašportrets oforta tehnikā |
|
|
ainava ar govīm |
|
|
Makss Slēfogts
Ekspresionisks triepiens, mazāk radikāls mākslinieks
|
Danaja |
|
|
Spāņu dejotāja Marieta di Rigardo |
|
|
Burulaivas Alsteres upē |
|
|
Šampānieša dziesma |
|
|
|
|
|
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru