Ja vēlaties šo rakstu pārpublicēt, neaizmirstiet norādīt atpakaļsaiti uz avotu.
Ja vēlaties izdarīt labojumus, papildinājumus, sazinieties ar mani vai rakstiet komentāros. Šis raksts ir pilnveidojams ;)
Resursi
Ja vēlaties izdarīt labojumus, papildinājumus, sazinieties ar mani vai rakstiet komentāros. Šis raksts ir pilnveidojams ;)
Profesora Eduarda Kļaviņa lekcijas
Attēli: Wga.hu, wikipaintings.org, u.c.
T. Kačalova "Mākslas Vēstures Pamati I", izdevniecība "Zvaigzne", 1976.
T. Kačalova "Mākslas Vēstures Pamati I", izdevniecība "Zvaigzne", 1976.
Vistlers
Gleznojot izmantoja ļoti tuvinātus toņus, vakara gaismu. Galvenokārt interesējās par krāsu attiecībām. Darbojās arī kā grafiķis. Reizēm krāsu attiecības tik tuvas, ka darbi izskatās monohromi.
Vistlers sāka saskaņot savas izstādes ar galerijas interjeru. Dzīvē liels estēts un izaicinātājs. Uzskatīja, ka mākslinieks jebkurā stadijā var apstāties, ja vien viņš ir īsts meistars.Viņa darbi atstājuši lielu ietekmi arī Austrumeiropā un Krievijā.
|
| ||||
|
|
Vilsons Stīrs (1860-1942)
Angļu māsklas kluba biedrs. Raksturīgas impresionistiskās ainavas ar figūrām. Kā impresionists ļoti galējs. Viņa darbos redzama Kloda Monē ietekme. Gleznoja arī t.s. "Tērnera gara" ainavas.
Bērni spēlējas |
Valters Sikerts (1860-1942)
Figurālists, arī pārstāvēja angļu mākslas klubu. Darbos izmantoja asus rakursus, skaidrākas formas.
Garlaicība |
No t.s. "Glāzgovas zēniem"
Tenisa spēle |
Mērija Kasate (1845-1926)
Šī māksliniece iekļāvās Parīzes impresionistu lokā. Galvenokārt interesējās par figūrām interjerā, tuva Degā un Renuāram. Viena no galvenajām tēmām- māte un bērns.
|
|
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru