Vēlais rokoko, sentimentālisms, agrais klasicisms.
Ja vēlaties šo rakstu pārpublicēt, neaizmirstiet norādīt atpakaļsaiti uz avotu.
Ja vēlaties izdarīt labojumus, papildinājumus, sazinieties ar mani vai rakstiet komentāros. Šis raksts ir pilnveidojams ;)
Resursi
Ja vēlaties izdarīt labojumus, papildinājumus, sazinieties ar mani vai rakstiet komentāros. Šis raksts ir pilnveidojams ;)
Profesora Eduarda Kļaviņa lekcijas
Attēli: Wga.hu, wikipaintings.org, u.c.
T. Kačalova "Mākslas Vēstures Pamati I", izdevniecība "Zvaigzne", 1976.
T. Kačalova "Mākslas Vēstures Pamati I", izdevniecība "Zvaigzne", 1976.
Tā laika mākslas patērētāji, salīdzinot ar iepriekšējiem laikiem, bija visai dažādi, pēc revolūcijas vairāk par mākslu sāka interesēties buržuāzija. Līdz revolūcijai koeksistē dažādi virzieni, tai skaitā arī
VĒLĪNAIS ROKOKO
Žans Onorē Fragonārs.
Viņa darbos jaušama dzīves baudīšanas filosofija, maigas, smalkas krāsu gammas. Viņu raksturo virtuozitāte, vieglums, sulīgums, daudz siltu toņu, spēja gleznot holandiešu stilā, Rembranta stilā.
Viņa gleznotās figūras liekās tautiskākas, gaismēnas kontrastainākas, kopumā viņa stilu var saukt par "romantisko rokoko"
Šūpoles1767 |
Skūpsts zagšus |
Peldētājas |
Stāvošā sieviete |
Žans Batists Grēzs
Šis gleznotājs bija buržuāzijas pārstāvis, kurš pārstāvēja sentimentālismu. Viņa darbi ļoti simpatizēja tā laika apgaismotājiem.
Ibērs Robērs
Par šī mākslinieka "specialitāti" var uzskatīt ainavas ar drupām.
Luvras lielā galerija drupās |
Vecais templis un strūklaka |
Ap 80tajiem gadiem rokoko izzūd, sāk dominēt klasicisma māksla, kas ietvēra sevī noteiktu vēstījumu.
Žaks Luijs Davids (1748-1825)
Mākslinieks studējis Parīzē, papildinājies Itālijā, saistīts ar kreisi revolucionāro sabiedrību. Itālijā viņu savaldzināja antīkā māksla. Jakobīņu vara Davida dzīves laikā tiek gāzta un līdz ar to mainās arī viņa māksla. Daudzi viņa viņa draugi tiek sodīti ar nāvi, bet viņš centās nomierināt sabiedrību ar saviem darbiem. Viņš faktiski kļūst par Napoleona galma mākslinieku. Viņa darbos dominē vienkārša kompozīcija, līdzsvarotība, uzsvērts optimisms portretos. Viņš uzskatīja, ka ir svarīgi attēlot antīkos varoņus un "Leonidu pie Termopilām" uzskatīja par sava mūža lielāko sasniegumu, taču mākslas kritiķi ir pretējās domās. Dzīvi mākslinieks beidz Briselē, jo nācās emigrēt. Šis pēdējais periods viņa dzīvē skaitās vissvarīgākais.
Buržuāzijai vairāk patika sadzīves ainas, kuras arī biežāk pirka.
18.gs. II pusē notika tēlniecības pakāpeniska pāreja no rokoko uz klasicismu, tajā atspoguļojot laikmeta idejas.
Žans Antuāns Udons
Viņš bija tā laika svarīgākais tēlnieks. Ļoti interesējās par anatomiju. Var apgalvot, ka viņš bija orientēts uz klasicismu. Portretists, izteikts reālists. Veidoja bistes akmenī, metālā. Viņa māksla savu plaukumu sasniedza 80'os, 90'os gados. Braucis un strādājis arī ASV. 19.gs. sākumā vairs nebija tik aktīvs, strādāja kā mākslas akadēmijas pasniedzējs.
Mākslinieka sievas portrets |
Voltērs |
Cilvēks bez ādas |
Džordžs Vašingtons |
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru